torsdag den 10. november 2011

Det lakker mod enden...

Der er ikke mange blomster tilbage i haven, men det er vel heller ikke så mærkeligt når man tænker på at vi skriver d. 9 november :)
Men de der er tilbage, er til stor glæde... selvom det godt kan ses at det er de sidste krampetrækninger :)
Imellem er der et par stenbedsplanter som jeg ikke kender navnet på... måske I gør???? :)

Min vinterjasmin er så småt kommet igang med blomstringen...

Kæmpestenbrækken ser stadig helt frisk ud...

En lille bitte stenbedsplante som jeg ikke kender navnet på...

Campanulaen har mange blomster endnu...

Endnu en stenbedsplante jeg ikke kender navnet på...

Staudesalvien med en lidt begrænset blomstring - jeg er vild med den under første blomstring når den er helt tæt af blomster...

Tæppeprimula...

Primulaer i skønne farver...

Og til sidst bjergmynten med den skønne duft...

5 kommentarer:

  1. Ja det lakker mod enden, men det er da fine ting du viser her. Den brogede stenbedsplante er rigtig fin. Bjergmynten kender jeg ikke, breder den sig lige så meget som andre mynter?

    SvarSlet
  2. Jeg ved ikke rigtig noget om andre mynter, men denne breder sig ikke forfærdeligt meget :)

    SvarSlet
  3. Hej vil bare sige at din stenbedsplante med de brogede blade hedder Kalkkarse - Arabis ferd. variegata - får hvide blomster fra apr-juni - øh normalt...... men din blomstrer åbenbart lystigt i november også!!

    SvarSlet
  4. Sikke nogle små dejligheder du har i blomst stadig :-)
    Man nyder virkelig de sidste små lyspunkter derude i år :-)

    SvarSlet
  5. Bente, tak for navnet :)
    Det er altid lidt træls når man ikke kender navnene på planter...
    Nu du siger det, så kan jeg da godt se at den ligner en kalkkarse jeg havde engang - bare med grønne blade og pink blomster...

    SvarSlet