tirsdag den 26. februar 2013

Min forårs top 3. . .

Det er jo nærmest en umulig opgave kun at vælge 3 yndlinge indenfor forårsblomster, men da jeg sad og kiggede i mappen med netop dem, så var der alligevel nogle jeg glæder mig lidt mere til at se end andre :o)
Og heldigvis er det forår lige om lidt, og alting spirer og gror derude i haven, så snart kan jeg gense min anemoneskat :o)

 
 

 
 
Jeg har ikke noget navn på den, da det er en gave fra fuglene - den har I hørt mange gange før, jeg ved det ;o) Men det er i hvert fald en meget velkommen gave, og den spreder sig bare mere og mere, og til nye steder i haven. Og som det ses på det første billede, så er der landet et frø mellem granitskærverne i Stenbedet, og det klarer den også fint :o)
 
En anden af mine absolut yndlinge er tulipanen 'Gerbrand Kieft'.
 



Jeg synes den er så utrolig smuk, og jeg glæder mig til maj hvor den igen står og pryder haven :o)

Så havde jeg lyst til at vælge Tulip Tarda - en botanisk tulipan, eller den lille grøn/lilla våriris jeg købte sidste år og var så glad for, eller Queen of Night - behøver vist ikke nærmere forklaring, eller. . . åhh det er ikke let, men valget faldt på noget så almindeligt som Krokus :o)








Fordi de findes i et utal af dejlige farver. . .


Fordi når solen skinner på dem, så får man dette dejlige syn. . .


Og fordi når alt andet kun lige er begyndt at tænke på at vågne op, så står krokusserne som skønne farveklatter og lyser op mellem alt det farveløse :o)

Har du også en forårs top 3 :o)

12 kommentarer:

  1. Sikke skønne billeder, Bettina :-)
    Jeg er SÅ spændt på at se om mine Møllebakkehave-anemoner har klaret sig her hos mig. Endnu ligger der sne i det bed hvor de er sat, så jeg kan ikke komme til at se om de rører på sig. Men det er også lidt for tidligt endnu, er det ikke?
    Jeg tror min top 3 må være de 3 som blomstrer lige nu og om lidt, erantis, vintergæk og hornvioler. Og så om en uge har det ændret sig til de næste tre som blomstrer :-D Jeg kan nemlig slet ikke bestemme mig for en favorit. De er skønne og velkomne alle sammen her om foråret.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det er nok lige tidligt nok endnu. De tre billeder her er fra 23, 28 og 29 april. Og selvfølgelig kommer de også i din have, de er ret sejlivede :O)
      Knus.

      Slet
  2. Ja og den har jeg også nu, håber jeg, jeg har da i hvert fald fået den af dig. Jeg kan godt nok ikke huske, hvor jeg satte den, men mon ikke den dukker op.
    God idé til et indlæg, det vil jeg lige tænke over. Men jeg har det nok som Hanne, men lad os nu se, om jeg ikke finder på noget.

    SvarSlet
  3. Det er da også noget af en gave at få fra fuglene. De har en god smag dine fugle, må jeg sige! Spændende med det spirende forår.

    SvarSlet
  4. Hej Bettina
    Ja, man glemmer ofte at Krokus faktisk er en umanerlig flot blomst - specielt dem hvor man ligesom kan se årerne i kronbladene synes jeg er flotte - dem viser du da også et par stykker af;)
    Tak for forårs billederne :)

    SvarSlet
  5. Det er da en rigtig lille anemone-darling :) Den er SÅ smuk - kunne du ikke bede de fugle om at flyve forbi mig...

    Krokos er også en skøn forårsblomst og dine dejlig billeder skød lige humøret endnu højere op.

    SvarSlet
  6. Det er en meget skøn anemone, sikke en gave fra fuglene.
    Min top 3 må være vintergæk, erantis og krokus lige nu, da de er de første forårsbebudere.

    SvarSlet
  7. Det var en skøn top 3 - men enig, det kan være ganske svært at begrænse sig til en top 3.
    Din Anemone er bedårende, sikke en herlig gave "fra oven".
    Kh Helle

    SvarSlet
  8. Hvor er din anemone dog smuk. Dejlig med gratis gaver som fuglene bringer.
    Jeg kan slet ikke sige hvilken blomst der er min favorit. Jeg holder af alle blomster.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  9. Hej Bettina.Ja! jeg er da også vild med din smukke anemone.For ikke at snakke om alle dine dejlige krokus......sikke et udvalg du har.
    Om foråret er mine favoritter tulipanerne.....kugleprimula og de skønne stenbedsblomster.God dag Jette

    SvarSlet
  10. Hvor er den underskøn din Anemone Bettina :-)
    De der fugle kunne de ikke også lige flyve forbi mig nu de alligevel skal rundt i haveblogland med frø ;-)
    Jeg ved ikke lige hvilken 3 forårsblomster jeg holde mest af, tror bare generelt jeg elsker forårsblomster, fordi det nok er de blomster man mest trænger til efter en lang og træls vinter.
    Forårs hilsner fra Marianne.

    SvarSlet
  11. Kæreste Bettina,
    Hvor er det dog en smuk anemone du viser her først. Den er jeg helt vild med. Den ligner næsten noget fra en Disney-film!
    Kh Mathias

    SvarSlet